Om jag finge prova...




Om jag finge prova...


Om jag finge prova nåt annat
kanske för en stund...

Jag skulle vara lommen
en afton, en sommarkväll
Paddla med fötterna,
sakta efter sjökanten.

Jag skulle kika på fina stenar
och kanske fånga mig en fisk.
Jag skulle göra en vattenpiruett
och sedan dyka djupt...

Jag skulle sedan samla all min längtan
som fanns där i mitt bröst
och låta ropet komma,
vemodigt och trolskt.

Jag skulle låta ropet ljuda
över vattnets mörka spegel
över vikar, uddar och små holmar
ända tills det tog slut och försvann...

När sedan åter allt var tyst och stilla
skulle jag le för mig själv och tänka;
att det där, det var det vackraste jag gjort.....


( fortsättning följer ....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0